Износът от България за Европейския съюз е нараснал с 10% от май до момента, съобщава БНР. Изнасят се главно храни и живи животни, машини и оборудване. Обичайно най-много стоки са предназначени за пазарите на Германия, Италия, Румъния, Франция и Белгия.
Родните фирми, които търсят пазар в трети страни, се сблъскват с трудности, е станало ясно по време на дискусия, организирана от Българската търговско-промишлена палата в рамките на Пловдивския технически панаир.
Около 6% по-малък ще е износът към Русия заради наложените ограничения, посочва Милена Виденова, гост лектор на дискусията: “Финансиране на износа и защита от рискове за неплащане”. По думите й има тревожни сигнали за стабилността и ръста на брутния вътрешен продукт, също и в други съседни страни като Турция, които са традиционен търговски партньор за България.
Що се отнася до развиващите се страни в Азия, анализите определят като рискови сектори за износа металургията и дървопреработването, както и строителството – конкретно за Китай, съобщава Виденова и посочва, че бизнесът може да се ориентира и към други пазари, но това изисква време и изисква инструментариум как да се развият и разработят тези пазари.