Изискване: Всички кораби да имат съоръжения за пречистване на баластните води

Агрозона
Агрозона
3 Минути

79 държави, чиито кораби сумарно съставляват малко над 80% от световния търговски бруто тонаж, вече са подписали Международната конвенция за контрол и управление на корабните баластни води и седименти (BWM Convention), известна като Баластната конвенция.

България прие закон за нейната ратификация, който беше обнародван в Държавен вестник на 30 юли 2018 г. и от тази дата изискванията в нея са в сила и за нашите пристанища, заяви за в. „Черно море” Венета Георгиева, гл. инспектор в отдел „Прегледи, освидетелстване и регистрация на кораби и корабопритежатели, сектор „Пристанищен и екологичен контрол” към Дирекция „Морска администрация – Варна“.

Припомняме, че BWM Convention, чиито текст е плод на дългогодишен труд на експерти от цял свят, бе приета още през 2004 г. на официална дипломатическа конференция в Лондон на държавите-членки на Международната морска организация (IMO). Документът трябваше да влезе в сила една година след ратифицирането му от поне 30 държави, чиито корабите съставляват най-малко 35% от световния търговски бруто тонаж.

До преди 3 години 44 държави се бяха присъединили към конвенцията, но корабният им тонаж обхващаше 32,89% от световния. България все още не беше в тази група, въпреки че отдавна сме наясно с рисковете от възможна инвазия на чужди организми, пренасяни с корабните баластни води. Тогава Венета Георгиева участва като експерт в междуведомствената работна група, създадена през 2014 г. със заповед на министъра на транспорта и съобщенията, като задачата й беше да прецени потребността и възможностите на страната ни да се присъедини към Баластната конвенция. Групата приключи работата си през септември 2016 г. с категоричния извод, че България трябва да ратифицира конвенцията, но с препоръката, тази крачка да бъде предприета на по-късен етап– след влизането й в сила.

Основната причина за това бяха редицата неясноти относно практическото изпълнение и прилагане на някои текстове, поради което и други държави-членки на IMO се въздържаха да я подпишат. Задължителният минимум от присъединили се държави със съответния тонаж бе постигнат през 2017 г. и от 8 септември същата година конвенцията глобално влезе в сила, каза Венета Георгиева.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Avatar photo
Автор: Агрозона
Agrozona.bg e информационен сайт, който представя последните новини и анализи в сектор „Земеделие”, Хранително-вкусовата промишленост и предприемачество в селските райони. Тук ще откриете полезна информация, свързана с възможностите за национално и европейско финансиране на българските фермери, промени в българското и европейското законодателство и тенденциите в селското стопанство в България, Европейския съюз и по света.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама