Италия регламентира биопроизводството със закон

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

64% от жителите на страната са готови да купуват органични продукти

Италианската конфедерация на фермерите Coldiretti приветства окончателното парламентарно одобрение на ново законодателство за биологично земеделие.

Еторе Прандини, президент на Coldiretti, основната земеделска организация в страната, подчерта важността на закона, както и на търговията с биологични продукти. През 2021 г. италианският био пазар достигна рекордна стойност от 7,5 милиарда евро с вътрешно потребление и износ.

Законът е силно подкрепен от фермерите, каза Прандини, защото „необходимо е да отговорим на очакванията на потребителите“. Двама от трима италианци (около 64% от жителите на страната) са готови да купуват биологични продукти.

Той добави, че освен че може да маркира биологични продукти, произхождащи изключително от местни суровини, новата разпоредба подкрепя използването на дигитални платформи, за да се гарантира пълна информация за произхода и качеството.

Общите продажби на органични продукти в Италия са се увеличили повече от два пъти през последните 10 години, над 122% от това, което е отглеждано преди десет години, казва Прандини, въз основа на данни от Biobanco. Този растеж, добави той, е подкрепен от увеличаване на националното биологично производство върху 2 млн. хектара обработваема земя.

По думите му тенденцията допринася за целите на стратегията на Европейския съюз „От фермата до трапезата“ за земеделско производство и опазване на биоразнообразието, която според фермерите е насочена към желанието да има поне 1 органично поле на всеки 4. Така в Италия трябва да има поне 25% от биологично обработваната площ.

Прандини припомни, че Италия със 70 000 производители е лидер в Европа по брой компании, участващи в биологичния сектор, като същевременно настоява за необходимостта от „подкрепа на сектор с широки възможности за икономически растеж и растеж на заетостта“.

Като пример той посочи успеха на националната мрежа от фермерски пазари на Campagna Amica, където 12 000 фермери посещават около 1200 фермерски пазари в цялата страна.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА