Европейският съюз задели 39 млн. евро за реклама на земеделски продукти

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

Европейската комисия одобри 27 програми за реклама на европейските земеделски стоки в ЕС и в трети страни, предава agriland.ie. Общата стойност на програмите е 77.4 млн. евро, като 39 млн. евро са осигурени от европейския бюджет, а останалите са национално съфинансиране.

Програмите обхващат редица категории продукти като пресни и преработени плодове и зеленчуци, млечни продукти, органични продукти и такива защитени с географско наименование, цветя и висококачествено месо, като за първи път е включено и овчето месо.

Две от програмите са на Националния съвет в млечния сектор на Ирландия и бюджетът за тях е 600 хил. евро, с цел да се стимулира консумацията на сирене и овче месо, като вторият продукт ще се рекламира от Bord Bia, който е ирландският съвет по храните и се занимава с промотирането на ирландските храни в страната и чужбина.

Европейският комисар по земеделие Дачиан Чолош каза: „Надявам се, че програмите ще стимулират консумацията и продажбата в този труден момент. В идните 5 години ние се превърнахме в нетен износител на земеделски продукти и стойността на износа се устреми нагоре с по-бързо темпо от количествения му обем, защото потребителите в другите части на света оценяват традициите, качеството и вкусовете на Европа. Тези мерки ще затвърдят тази репутация.“

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама