Евродепутатите: ЕС не бива да рекламира само биохрани

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

ЕС трябва да третира еднакво всички устойчиви земеделски и хранителни продукти на ЕС, когато насърчава тяхното потребление, и да избягва да облагодетелства определени сектори пред други. Това заявиха редица членове на Европейския парламент по време на заседание на комисията по земеделие в Европейския парламент. В дебат с Волфганг Бурчер, генерален директор по земеделие и развитие на селските райони в Европейската комисия, евродепутатите разкритикуваха намерението на изпълнителния орган на ЕС да отдели значителна част от бюджета за промоция на селскостопански храни за 2021 г. на стойност 182,9 милиона евро за популяризиране само на биологични продукти. Други сектори също произвеждат устойчиви продукти и начинът на разделяне на помощта трябва да бъде по-балансиран, изразиха мнение евродепутатите.

Много евродепутати също осъдиха идеята за изключване на червеното месо и виното от усилията на ЕС за насърчаване на износа. Комисията беше критикувана, че не е направила достатъчно за подкрепа на биопроизводителите на животни в ЕС и дори ги е допуснала те да бъдат ощетени с търговски споразумения като Меркосур. Други предупредиха, че ако фермерите от ЕС се откажат от бизнеса, търсенето на червено месо ще бъде задоволено от внос от фермери, които не произвеждат устойчиви продукти.

Европейската комисия планира да инвестира 182,9 милиона евро през 2021 година за финансиране на дейности за популяризиране на селскостопански хранителни продукти на ЕС у нас и в чужбина. В работната програма за реклама през 2021 г. е планирано, около 50% от бюджета да се разпределят за проекти, допринасящи за целите на стратегията „От фермата до трапезата“. По този начин почти половината от бюджета (86 милиона евро) трябва да бъде насочен към кампании, които популяризират биологични продукти, устойчиво земеделие в ЕС и ролята на селскостопанския и хранително-вкусовия сектор по отношение на климатичните действия и околната среда. Около 49 милиона евро ще бъдат използвани само за популяризиране на биологични продукти.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА