Еко и селски туризъм – в 55% от страната

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
5 Минути

За да се развива туризмът в българските села, е нужно повече от красива природа, места за настаняване и ентусиазъм. Необходима е и държавна политика. Какво е направил екипът на туристическия министър в оставка Николина Ангелкова за популяризирането на родните села като привлекателно място за прекарване на отпуската – за „Агрозона“ отговориха от ведомството.

Общините, които могат да развиват селски и екотуризъм, заемат над 55% от територията на България. 40% от всички общини в селските райони имат относително добро туристическо развитие. Използват ресурсите на територията за развитие на културен, приключенски, природолюбителски, балнеолечебен, селски и друг тематичен туризъм, посочиха от екипа на министър Ангелкова. Към момента, легловата база за развитие на еко и селски туризъм е най-голямата у нас, но е твърде разнородна по качество и достъпност. Положителен е фактът, че тя е разпръсната почти върху цялата територия на страната.  Радващ е и отчетеният засилващ се през изминалите години туристически интерес към българските села и региони. За това допринасят фестивали и събития, демонстриращи българските традиции и фолклор като Международният фестивал на маскарадните игри „Сурва“ в Перник, Празникът на розата в Казанлък, Националният фолклорен събор „Рожен“ и Международният фестивал на фолклорната носия в Жеравна.

hram_carkva_seloСъздаден е и се поддържа Регистър на атракциите, част от Националния туристически регистър. Той е публичен и в него посетителите могат да получат актуална информация за различни атракции. Предстои да бъде създаден и Регистър на фестивалите, част от Националния туристически регистър. Населените места край Дунав се популяризират чрез  инициативи към Дунавската стратегия, които насърчават устойчиви и екологични форми на туризъм като вело и пешеходен туризъм.

От важно значение за малките населени места е приемането на Концепцията за туристическото райониране на страната, както и провеждане на регионализирана туристическа политика, съобразена с териториалните особености и спецификата на различните части на България. За да дойдат туристи в селата, от министерството посочват като ключов и ефективният регионален маркетинг.

Що се отнася до привличането на чуждестранните туристи, пакетите за тях и включването на конкретни населени места и обекти се изготвят от регистрирани в Националния туристически регистър туроператори. За да привлече отпускари от чужбина, страната ни участва и в международни изложения. Това е част от Годишната програма за национална туристическа реклама. Политика на министерството е да предоставя преференциални условия за участие на националния щанд на общински администрации и регионални туристически организации, с цел стимулиране на регионалния и местния туризъм.

Посетителите от други страни предпочитат България главно заради  природата – тя е най-силният фактор при определяне на избора им. Определящи са и големият брой населени места, разположени извън градските и индустриални зони. Освен красивата природа, водещи за избора на туристите са и усещането за уникалност и специално изживяване, наличието на здравни услуги, достъпността на обекта и възможност за ползване на допълнителни туристически услуги.

eko_tourism_turizam_selo_planinaМинистерството на туризма организира различни мероприятия за позициониране на България като добре позната и предпочитана целогодишна туристическа дестинация, посочват от ведомството. Екипът на министър Ангелкова е работил за стимулиране на вътрешния туризъм, чрез:

  • 8-те културно-исторически дестинации, разработени от Министерството на туризма, включващи обекти от различни части на България;
  • Билборд кампания, съвместна с общините, с цел представяне на конкретни културно-исторически забележителности и атракции в различни райони на страната като обектите на една община ще бъдат рекламирани в друга община;
  • Инициативата 50-те малко познати туристически обекта в България, в рамките на Проект „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България”.

Възможностите за финансиране на проекти за селски туризъм могат да бъдат открити в Ръководството за финансиране от Европейския съюз 2014-2020 за туристическия сектор, публикувано на сайта на министерството. То се обновява периодично и дава информация за възможностите за финансиране на проекти в областта на туризма. Традиционно, селата могат да се възползват от мерки по Програма за развитие на селските райони.

Анета Стефанова

bb08a90b4c769f369267602ff7e4ad88619d48e4be9bbe1e68pimgpsh_fullsize_distrТекстът е публикуван

в декемврийския брой

на сп. “Агрозона”.

Още любопитни материали

четете в изданието.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА