Детските пюрета на нашия пазар са двойно по-скъпи в сравнение със Западна Европа

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Детските пюрета в България са двойно по-скъпи от аналозите на пазарите в Западна Европа. Преценката е направена на базата на нетната стойност на продуктите и това, че има разход по дистрибуция и логистика, че има различна покупателна способност на потребителите, не е достатъчно основание да има подобни разлики в продуктите. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов по време на международен форум на високо равнище за двойния стандарт при храните в ЕС. Той се провежда в София в рамките на Българското председателство на Съвета на ЕС, под патронажа на премиера Бойко Борисов.

Министър Румен Порожанов обобщи резултатите от последните три проучвания на Министерство на земеделието, храните и горите. От общо 228 проби на 114 продукта, 94 стоки ли 82% имат идентична информация спрямо продуктите в други страни членки, а при 20 продукта или 18% има различие по състав на етикета или в хранителната стойност. 38% от продуктите у нас се предлагат по-скъпо в сравнение с пазарите в Западна Европа.

Обсъждат мерки срещу двойния стандарт при храните

Припомняме, че по-рано през април стана ясно, че млякото за малки деца, което се предлага на българския пазар, има повече растителни мазнини, включително палмово масло, и по-малко съдържание на мляко на прах. Разминаването е установено при проучване на 106 проби от 53 храни и напитки от една и съща търговска марка, предлагани от търговска верига в България и от същата или подобна верига магазини в други страни членки в Германия, Австрия, Италия и Чехия. Направени са сравнение на етикети и на външни белези; сравнителни изпитвания в лаборатория – по органолептични и физикохимични показатели и съдържание на специфични съставки, както и съпоставка на цените.

Млякото за малки деца на българския пазар съдържа повече растителни (и палмови!) мазнини, в него няма млечна суроватка на прах и е с по-ниско съдържание на микроелементи и витамини. Въпреки че българският аналог е с по-ниско качество, той се предлага на сходна цена с тази в Италия.

42% от тестваните храни и напитки се продават на много по-висока цена – от 40% до 90% е увеличението при сравнение между българския пазар и пазарите в Чехия, Австрия и Унгария, обяви Лиляна Павлова, министър на Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 и допълни: „Това е категорична дискриминация и е обидно.“

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама