Българският бизнес търси пробив на кубинския пазар

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева се срещна с министъра на външната търговия и чуждестранните инвестиции на Куба Родриго Малмиерка Диас. Това стана по време на официалното откриване на международния панаир “FIHAV 2015” в Хавана. Двамата разговаряха за увеличаването на взаимната търговия, съобщават от пресцентъра на Агенцията.

„Български компании искат да пробият на кубинския пазар и представих възможностите и техния опит“, заяви Захариева. Тя води бизнес делегация от 11 компании, като част от тях се представят на щанд на България.

Перспективни сектори и продукти, в които би могъл да бъде осъществен български износ за Куба:

–      продукти на фармацевтичната промишленост (медикаменти и др.); Съществуват две възможности:

Износ директно на кубинския пазар, тъй като на него липсват много лекарства.

Таблетиране и опаковане на лекарства в Куба и последващия им износ към страни от Централна и Южна Америка, с които Куба има подписани преференциални търговски споразумения.

–      продукти на електрониката (касови апарати; електромери; електронни апарати; машини за асемблиране на компоненти; устройства за навигация – GPS; системи и приложения за контрол на достъпа);

–      машини и резервни части за машиностроенето; системи за индустриална автоматизация; водоснабдяване и канализация (машини за ремонт и подмяна на В и К мрежата и консултантски услуги за използване на техниката);

–      продукти на химическата промишленост (азотни торове, фосфатни торове и др.);

–      продукти на хранително-вкусовата промишленост (зеленчукови и месни консерви, конфитюри, мармалади, минерална вода и др.);

–      козметични продукти;

Международният панаир FIHAV се организира от 1983 г. насам и е най-важното търговско изложение в Куба и Карибския басейн, както и едно от най-представителните в Латинска Америка. “FIHAV”  е многосекторен търговски панаир, на който се излагат суровини, хранителни продукти, текстил, потребителски стоки, машини и оборудване, технологии и услуги.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама