България влияе на световния пазар на козметични суровини и продукти

Мариана Климентиева
Мариана Климентиева
4 Минути

Страната ни утвърди позиции на световния пазар за козметика на IN-COSMETICS GLOBAL

След три дни на интензивни срещи, презентации и бизнес разговори, световното изложение за козметика IN-COSMETICS GLOBAL приключи в Амстердам. България затвърди своите позиции на международната сцена, представяйки висококачествени продукти и активно участвайки в дискусиите за бъдещето на индустрията. Страната ни не само демонстрира своето влияние върху световния пазар за етерични масла, аромати и козметика, но и се включи активно в подготовката на споразумение за глобалното ценообразуване.

Приключилото изложение IN-COSMETICS GLOBAL, което се проведе  в Амстердам, събра над 15 000 специализирани посетители и над 1000 изложители от цял свят. Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“ (БНАЕМПК) представи на колективен щанд водещи български компании, които впечатлиха посетителите с висококачествени продукти. Българските фирми демонстрираха иновации и устойчивост, което допринася за утвърждаване на страната ни като важен играч на световния пазар.

“Ние не сме изключителни, ние сме всеобхватни и това е толкова важно, защото имаме продукти, които отговарят на нуждите на пазарите и най-вече – правят хората по-красиви. Това е вдъхновяващо!”, отбеляза Гергана Андреева, изпълнителен директор на БНАЕМПК.

“Фирмите ни отново впечатляват посетителите, клиентите и партньорите с първокласни продукти, които трасират пътя на страната ни с нейното влияние върху световния пазар с етерични масла, аромати, козметика,“ сподели Андреева.

С глобалния пазар за красота, който се очаква да достигне приблизително 580 милиарда долара до 2027 г., Европа – заедно със САЩ – остава един от най-големите пазари за красота в света. В тези трудни времена на несигурност, въпреки забавянето на глобалната инфлация, потребителите възприемат по-предпазлив подход към покупките, за да компенсират намаления си разполагаем доход. Новата позиция на САЩ и партньорите допълнително усложнява ситуацията за бизнесите в различни сектори и бюти индустрията не прави изключение.

Още COVID накара редица компании да преместят голяма част от веригата си за доставки извън Китай – в Мексико и Канада. Днес те играят важна роля за производството в САЩ и поставя всички страни в неблагоприятна позиция.

Фирмите се подготвят за новата ситуация и обсъждат редица сценарии за реакция, които се надяват да не се налага да използват. Това е тема, която вълнува участниците в изложението и е предмет на разговори между настоящи и потенциални партньори. В тази объркана среда, всички от Амстердам призовават за единство. И компаниите с голяма капитализация, и малките бутикови производители – всички заедно са изправени пред това предизвикателство.

„Тук на IN-COSMETICS GLOBAL все повече се чува, че сме „по-силни заедно”. Това са сложни проблеми и целият бранш се включва. Няма сегмент, дори от най-големите компании, който да не е повлиян от средата на несигурност“, коментира Гергана Андреева. „В Амстердам отново се говори за споразумение за глобалното ценообразуване, така че нашите региони да не се конкурират един срещу друг и е важно да участваме активно в него. Материалите и суровините, които внасят компаниите, са част от сложен процес и взаимовръзки – това е отвъд простото движение на стоки. Това са част от важните теми по проблемите на бранша на световно ниво“, подчерта Гергана Андреева.

„От друга страна Нидерландия, Германия и Скандинавските страни представляват значителни и влиятелни пазари за красота и са водещ тренд и през 2025 г. С българските производители на изложението сме особено ангажирани да задълбочим контактите си с тези важни региони“, допълни изпълнителният директор на Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика,“ сподели Андреева.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Мариана Климентиева е магистър по „Журналистика“ в Софийски университет "Климент Охридски". Кариерата ѝ започва през 2004 г. Работила е за водещи печатни и онлайн издания, сред които в."Телеграф", в."Монитор", stolica.bg, economic.bg. Специализира в ресори като земеделие, икономика и актуални новини, като се стреми винаги да поднася задълбочена и обективна информация. В Аgrozona приоритет са й теми, свързани със съвременните тенденции в земеделието, устойчиво развитие, иновации в аграрните технологии и европейски политики за селските райони.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама