България има напредък при въвеждане на правилата от „млечния пакет” на ЕС

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

Въпреки, че е рано да се видят ефектите от така наречения „млечен пакет”, който влезе в сила през 2012 г., някои страни-членки, сред които България, имат напредък в прилагането на новите правила за млечния сектор в ЕС. Това се казва в доклад на Европейската комисия, цитиран от Agra Europe. Основният извод от доклада е, че е необходимо време, за да се усети ефектът от въвеждането на новите правила, които предвиждат основно създаване на организации на производителите и провеждането на колективни преговори.

Някои държави-членки вече са реформирали значително своите млечни сектори и вече са въвели мерките, въведени през 2012 г. Целта на „млечният пакет” е да засили позициите на производителите на мляко във веригата на доставки. Така се очаква дейността им в бъдеще да бъде по-пазарно ориентирана при положение, че през следващата година изтичат млечните квоти.

С прилагането на „млечния пакет” е задължително фермери и преработватели да сключват писмени договори, като фермерите могат да правят това в сдружения. Такива правила вече влязоха в сила в България, Латвия, Франция, Италия, Испания, Литва, Унгария, Словакия, Хърватия, Кипър, Португалия, Румъния. В седем от тези държави е задължително тези договори да бъдат сключвани най-малко за 6 месеца. Освен това пакетът съдържа нови правила за отношенията между браншовите организации, както и за прозрачни отношения в сектора.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама