Ангел Шахънски, Цима: Най-важното за нас е БГ стоките да станат нарицателно за качество

Лилия Александрова
Лилия Александрова
4 Минути

„Най-важното за нас като БГ производител е българските стоки да станат нарицателно за качество. Моите наблюдения показват, че през последните години българският потребител все повече се убеждава в това, че и ние в България можем да правим качествени продукти с постоянно качество. Затова съм оптимист за резултата от кампанията „Избирам 380“, както и от налагането и трайното установяване на качеството на българските продукти в съзнанието на местните потребители. Защото голяма част от клиентите извън границите на България вече са убедени и търсят български продукти.“ Това каза за „Агрозона“ Ангел Шахънски, търговски директор в Цима, която е водещ производител на конфитюри и сладка за страната и чужбина.

„Ние като български производител категорично смятаме, че има необходимост от информационната кампания „Избирам 380“ в подкрепа на Българските стоки и най-вече на тези стоки – произведени, а не пакетирани в България. Подобна кампания може би трябва да се проведе не само с подкрепата на българския бизнес, но и с подкрепата на българското правителство. За съжаление извънредната ситуация за пореден път показа, че бизнесът не само в България, но и в цяла Европа не е готов за подобен сценарий“, по думите на Ангел Шахънски.

Като български производител всички продукти на Цима са с баркод 380, като стремежът на компанията е да се влагат български суровини, основно плодове. „Благодарение на гласуваното доверие на българския потребител  към нашите продукти, смело мога да потвърдя, че Цима присъства в почти всички международни и местни търговски вериги, супермаркети, квартални магазини. Цима е в  менюто на голяма част от представителите на ХоРеКа бранша в страната“, обясни той.

Цима е тясно специализиран производител само на сладка, конфитюри и топинг заливки за сладолед. „Това ни позволява да бъдем максимално фокусирани в детайлите на производството, в качеството на суровините. Нашата вече почти 30 годишна история, и най-вече доброто ни партньорство с местни български производители на плодове, ни позволява да можем твърдо да заявим произхода и качеството на нашите суровини. Вкусовите качества на местните български суровини превъзхождат значително  вносните, и не случайно голяма част от българските суровини и продукти се изнасят зад граница“, по думите на Шахънски.

„Със сигурност сега потребителите ще започнат да се интересуват, а и ще разберат по липсата на редица стоки в магазините, кое къде е произведено или основната суровина с какъв произход е. Кампанията е с добри намерения, но мисля че информацията дали продуктът е с код 380 няма да е достатъчна гаранция за потребителя за това, че стоката е българска – както казах по–горе голяма част от основните суровини в хранителната индустрия не са с български произход, а се пакетират в България“.

Все пак, ако вниманието на потребителя се насочи и към това, смятам че наред с другите промени в законодателството след време ще донесат ползи или вреди за българските производители. Казвам вреди, защото знаците и цифрите няма да са гарант за качество. Да, потребителят ще избере българското, което в повечето случаи е с малко по-висока цена на рафта, но ако срещу тази цена ако не получи съответното качество, то потребителят няма да гласува втори път доверие на дадения продукт. Ето затова тук вече идва марката.

„В много случаи вносните суровини са с по–ниски цени от българските, което от една страна се дължи на държавни субсидии, програми за подпомагане при износ на суровини, механизация, автоматизация и модернизация на земеделието“, коментира Ангел Шахънски.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА