Като при цигарите: Учени показват вредата от консумацията на месо със снимки върху етикета

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Изследването показва, че с подобни послания някои от потребителите могат да се откажат от намеренията си да пазаруват

Всички сме свикнали да виждаме ужасяващите изображения на черни дробове и развалени зъби върху пакети цигари, предназначени да откажат пушачите от нездравословния навик. Учени от Делфтския технологичен университет в Холандия установява в проучване, че подобни етикети могат да се приложат и на опаковките с месо и заради емоциите, които предизвикват, потребителите да намалят консумацията на месо.

Според учените стикерите могат да включват тъжни изображения на животни, придружени от съобщения като: „Животните страдат, когато ядете месо“. Те могат да включват и изображения на унищожени гори с думите: „Дъждовните гори на Амазонка се унищожават, когато ядете месо“, съобщава Дейли мейл.

Учените използват т. нар. „послания за засрамване“, за да предизвикат у потребителите срам или други негативни емоции, които намаляват желанието да извършат покупка.

„Нашите анализи показват, че добавянето на стикер към опаковката на месо, предупреждаващ потенциалните клиенти за негативните последици от тяхната покупка, може да бъде ефективен начин за повлияване на поведението на купувачите.“, се коментира в изследването.

В проучването, публикувано в списание Food Quality and Preference, изследователите анализират дали „конфронтационният подход“ ще има някакво въздействие върху навиците за купуване на месо на потребителите.

 

Изследователите дават примери за три етикета, които според тях трябва да се добавят към пакетите с месо:

Като ядете месо, вие унищожавате тропическите гори на Амазонка!

Като ядете месо, карате животните да страдат!

Като ядете месо, увеличавате риска от сърдечни заболявания!

 

Учените провеждат съответно и три експеримента, използвайки стряскащи снимки, за да се опитат да накарат потребителите „да изпитат негативни емоции и в крайна сметка да променят поведението си“.

Експериментите предвиждат показването на опаковки с месо с различните три послания с добавени снимки, след което потребителите биват анкетирани за настроенията, които са предизвикали продуктите.

Резултатите разкриват, че предупредителният етикет прави потребителите по-малко склонни да купуват продуктите и дори ги мотивира да ядат по-малко месо в бъдеще. Като най-въздействащи те са определили етикетите, свързани с насилие над животните, отколкото тези, които са свързани с предупреждения за здравето или околната среда.

Снимка: Дейли мейл

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА