Продажбите на биохрана в САЩ с нов пик в пандемията

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Домашното готвене накара хората да избират повече какво купуват

Продажбите на органични продукти в САЩ достигнаха нов връх през 2020 г., като се изкачиха с рекордните 12,4% до 61,9 млрд. долара. Това е първият път, когато общите продажби на органични храни и нехранителни продукти надхвърлят границата от 60 милиарда долара и отразяват повече от два пъти темпа на растеж от 2019 г., сочи проучване на Асоциацията за биологична търговия, цитирано от hortidaily.com.

Ръст е отбелязан във всички сегменти, като при биологичните храни оценката е, че са продадени стоки за 56,4 млрд. долара. По този начин през изминалата година близо 6% от храните, продавани в САЩ, са сертифицирани като биологични.

Пандемията от COVID-19 доведе до промяна в предпочитанията на потребителите почти за една нощ, като онлайн пазаруването и доставката на хранителни стоки се конкурират с традиционните супермаркети, а домашното готвене се конкурира с ресторантите и кафенетата. Тъй като семействата приеха три хранения на ден, в търсене на разнообразие, хората започнаха да обръщат внимание на нови продукти, включително биологични и фермерски.

„Пандемията драстично промени живота ни. Здравословната домашна храна стана много важна и потребителите все по-често се обръщат към етикета Organic. Покупките на органични продукти скочиха рязко, тъй като хората искат да избират висококачествени биологични продукти за себе си и за своите близки “, казва Лора Бутка, главен изпълнителен директор и главен изпълнителен директор на Асоциацията за биологична търговия.

Очаква се продажбите на биологични храни да останат по пътя на устойчив растеж през 2021 г.

„Видяхме толкова много промени по време на пандемията и някои от тях ще продължат. В резултат на COVID-19 има ново съзнание за важността на поддържането на нашето здраве чрез питателна и пълноценна храна. За все по-голям брой потребители това означава биологични продукти. Ще видим повече органични стоки навсякъде – в магазини, ресторанти и на нашите чинии у дома “, каза Бутка.

 

 

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА