Търговските вериги в Швейцария отбелязват силен ръст в продажбите на биохрани

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Търговските вериги в Швейцария отбелязват ръст в продажбите на биохрани. Подобно на други  търговци на дребно като Coop и Migros, Lidl също отчете силен ръст на продажбите на биологични храни през 2020 година. Сега немският дискаунтър планира разширяване на асортимента от биохрани. Органичната селскостопанска продукция се приема добре от клиентите и продажбите на компанията с биопродукти нарастват с 47% на годишна база, съобщиха от ръководството в Швейцария. Това е втора поредна година на ръст, след като Lidl вече успя да увеличи продажбите си с почти 50% през 2019 г.

Компанията предлага около 3000 органични продукта в своите магазини в алпийската държава. В сектора на плодовете и зеленчуците има около 40 биологични продукта, в зависимост от сезона. Разширена е и гамата от месо. Повече от една четвърт от прясното говеждо месо е органично говеждо от животни на свободна паша. „Всички швейцарски органични органични продукти се произвеждат съгласно насоките на Bio-Suisse“, съобщават от Lidl. „Ние поставяме специален фокус върху швейцарския произход на нашите биологични продукти, особено в зоната за пресни продукти. По този начин подкрепяме именно швейцарското земеделие. Купуваме продуктите от нашите доставчици на пазарни цени и ги предлагаме на ниски цени“, заяви в прессъобщение Андреас Зуфелде, главен търговски директор в Lidl Швейцария. Това е възможно благодарение на стройна организация в стройни структури и процеси.

Биологичните продукти трябва да бъдат достъпни за всеки и Lidl иска да разшири още повече своята биологична гама, казва Зуфелде. Продажбите на биологични продукти са се увеличили над четири пъти през последните пет години. Миналата година Lidl имаше 142 клона в Швейцария с около 4450 служители или с 450 души повече от предходната година. Според изчисленията Lidl е реализирала продажби от около 1,5 милиарда франка.

Конкурентите Coop и Migros също регистрират ръст в търсенето на органични продукти по време на коронакризата. В Migros например продажбите на органични продукти са нараснали със 7,4% до около 3,4 милиарда франка през миналата година. В Coop биологичните продукти преминаха прага на продажбите от 2 милиарда франка миналата година, както двамата търговци обявиха преди месец. Това надмина всички очаквания, по думите на главния мениджър на Coop Йоос Сутер.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама