БГ овчето сирене и кашкавал се нуждаят от реклама навън

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

 

Млекопреработвателната индустрия има нужда от подкрепа за реклама на българското овче сирене и кашкавал на чуждестранни пазари. Тези бутикови продукти традиционно се търсят на външни пазари, но се нуждаят от силен маркетинг, а това не може да се случи без подкрепа от държавата.

Както миналата година, така и през тази година в Гърция, която ни е сериозен конкурент на външните пазари, има свръхзапасяване и количества останали непродадени от миналата година. Необходимо е да се работи за рекламата и промотирането на българското овче сирене и кашкавал на външни пазари , каза за „Агрозона“ Владислав Михайлов, председател на УС на Национална асоциация на млекопреработвателите.

„Млекопреработвателните предприятия, които произвеждат продукти от овче мляко, са малки и средни. Сами не биха могли да си позволят нито рекламна кампания, нито бюджети за изложения. Министерство на земеделието ни е помагало в това отношение в предишни години, но тази година заради коронавируса се отложиха всички изложения в чужбина, на които можехме да рекламираме български млечни продукти. Липсата на бизнес контакти неминуемо ще се отрази на търговията и това ще продължи поне до март 2021 г.“, посочи Владислав Михайлов.

„От април до началото на август е пикът на млеконадоя у нас. Поради този сезонен характер на млеконадоя и с оглед обезпечаване на количествата продукция за цяла една календарна година неминуемо се стига до складиране на големи количества през лятото и есента. Едно предприятие, което е подписало договор за износ, е длъжно да обезпечи количествата за клиентите си до март следващата година. Министерство на земеделието ще прилага мярката за помощ за складиране със средства от Брюксел, но бюджетът по схемата е скромен – предвидени са по 30 лв/тон. Повечето предприятия у нас складират по 40-50 тона, което е около 2 000 – 3 000 лв. Това безусловно представлява някаква помощ, но е нищо в сравнение със средствата, които се блокират, за да има едно предприятие продукция за 8-10 месеца напред. Овчарите си искат заплащането на млякото максимум до седмица напред. Сега се предплаща за складиране за месеци напред. Това струпване на работа и разходи през лятото и същевременно бавното и постепенно възвръщане на средствата е един от големите проблеми на сектора, казва председателят на УС на Национална асоциация на млекопреработвателите и допълва: „Необходимо е в тази връзка да се намери решение за по-сериозно подпомагане“.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама