През следващите няколко седмици глобалните контейнерни превозвачи по вода ще могат да пресметнат точно какви загуби ще претърпят през годината заради кризата с COVID-19. През 2020 г. се очаква още по-мащабно широко намаляване на обема на превозваните товари, при което логистичните компании ще трябва да поддържат високи тарифи, за да издържат на натиска.
През последната седмица е регистрирано увеличение в броя на отменените плавания до 212 в сравнение с 45 през предходния период. Отменени са услуги до края на юни и превозвачите се притесняват, че ще им струва скъпо, ако тарифите паднат до нивата от 2009 г., според последния доклад на Sea-Intelligence.
Азиатско-европейските търговски отношения отбелязват най-голям отлив на сделки, като близо една трета от планираните плавания, или между 29 и 34%, са били отменени.
„Финансовото въздействие върху превозвачите се очаква да бъде значително, въпреки че вредите до голяма степен ще зависят от ценовата дисциплина на превозвачите в бъдеще.“, коментират експертите. При най-лошия сценарий превозвачите ще загубях $23 млрд. през тази година в сравнение с 2019 г.
„Следователно е ясно, че основната цел при намаляване на превозния капацитет трябва да бъде предотвратяването на катастрофално спадане на нивата на тарифите. Пестенето на разходи също е важно, тъй като те също възлизат на милиарди, но това бледнее в сравнение с отражението, което ще има намаляването на нивата на тарифите”, се казва още в доклада на Sea-Intelligence.
Поради тази причина следващите няколко седмици ще бъдат изключитено важни за превозвачите, като ще се наблюдават промените на тирифите, особено при сделките в региона на Тихия океан и в отношенията между Азия и Европа. Те ще са важни за превозвачите, тъй като ще се определи дали ще има „по-агресивно“ намаляване на капацитета на превозите.