Първата търговска верига, стъпила на българския пазар отваря 9 логистични центъра, около своите магазини, в които ще се договаря с нашите производители и ще изкупува български плодове и зеленчуци. Това съобщи главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен, който заедно с министърът на земеделието в оставка Десислава Танева представи инициативата, постигната в резултат на преговори между земеделското министерство и групата.
Целта на групата е да се съсредоточи върху автентичните български продукти – семена, плодове и зеленчуци. „Ще ги издирим и ще им дадем нов живот съвместно с представителите на българските институции и българската академична общност.“, обясни Йенисен. Проектът, чиято подготовка ще продължи до май 2017 г. предвижда нашите производители да имат достъп до международното ноу хау на компанията. Вече е започнало обсъждането на тези възможности със земеделските производители. Най-успешните родни производители ще имат възможност да предлагат своята продукция и в магазините на веригата извън пределите на нашата страна. Подобни проекти „Метро“ реализира в 25 – те държави, в които работи. Продажби за 300 млн. евро са извършили испанските фермери с помощта на веригата, съобщи още Атила Йенисен, който е работил там последните 6 години, преди да заеме сегашната си позиция в България. Прякото договаряне между земеделците и търговската верига ще позволи да бъдат прескочени посредници между тях, а това ще осигури по-добри печалби за производителите, а за търговците прясна стока, която не преминава през няколко ръце преди да пристигне при тях.
За всеки отделен продукт ще има точно разписани изисквания, както към неговия вид и вкус, така и за опаковката, с която трябва да се предлага в магазина. Необходимо е постоянно качество, напомни Йенисен.
Тази подкрепа ще доведе до по-добри доходи за българските производители, освен това ще отговори на искането на родните купувачи да купуват продукти, произведени у нас, убедена е министър Танева.