Пазарът на плодови напитки в България бележи ръст за първи път от 5 години

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Продажбите на плодови напитки и сокове в България бележат ръст от 5,4% на годишна база, показва изследване на Nielsen за първите полугодия на 2015 г. и 2014 г. Данните от изследването са представени от „Куадрант Бевъриджис“ АД, пише investor.bg. Стабилизирането при соковете, нектарите и плодовите напитки е нова тенденция. „Този сегмент бележеше спад от 2009 г. докъм средата на 2014 г.“, пояснява Павел Павлов, бранд мениджър в компанията.

Въпреки ръста обаче България продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари в Европа. По данни на Европейската асоциация на плодови напитки през 2014 г. най-много плодови напитки и нектари на глава от населението консумира Малта (33,6 литра), следвана от Германия (близо 30 литра), Финландия и Холандия (над 25 литра всяка една). В България се пият по 8-9 литра годишно.

Българите купуват най-много плодови напитки и нектари в картонена опаковка (62,7%), следвани от пластмаса (26,4%) и стъкло (7,5%). Основен купувач са жените, като консумацията е предимно в дома (близо 90%). Топ вкус в България е портокалът (48,8%).

От 2014 г. започват да се наблюдават обаче предпочитания към т. нар. смесени вкусове. Те изместват любимите на българите след портокала ябълка и праскова. Тази тенденция е възможно да се запази в следващите години, коментират от „Куадрант Бевъриджис“.

Друга тенденция е все голямото значение на опаковката за този пазарен сегмент. „Огромното количество продукти на рафтовете означава, че част от тях може да останат незабелязани. Опаковки, които привличат вниманието, ще помогнат на неизвестна марка да бъде избрана, а известната – да запази пазарният си дял“, допълват оттам.

“Куадрант Бевъриджис” АД е официалнaта бутилираща компания за продуктите на PepsiCo в България – Pepsi, Mirinda, 7UP, Evervess, Gatorade. В портфолиото на компанията влизат още негазираните плодови напитки PRISUN, студеният чай  Lipton Ice Tea и други.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА