С близо 30% ще бъдат увеличени средствата за туристическа реклама и те ще достигнат почти 11 милиона лева, това е предвидено в проекта за държавен бюджет, става ясно от думите на министъра на туризма Николина Ангелкова. Тя посочва, че туризмът е изведен като национален приоритет и на това се дължат рекордите, отбелязани от сектора, каза министърът пред БНР. Основна цел на Министерството на туризма е да разходва средствата за реклама максимално ефективно, посочва Ангелкова като отбелязва, че с пъти по-малко средства са постигнати оповестените вече ръстове.
Подготовката за следващия летен сезон вече е започнала. Проведени са и срещи с големите туроператори като „Туи“ и „Томас Кук“, които прогнозират 30% ръст по техните програми за следващия летен сезон, казва Ангелкова.
За зимния сезон има ръст на ранните записвания, но повече данни ще са налични през декември и януари. По предварителни прогнози очакваният ръст ще е 4,5 – 5% за целия зимен сезон. Към момента има увеличение от пазари като Русия, Великобритания, Ирландия, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Израел.