Заради енергийната криза Турция с все по-сериозни позиции на пазара на плодове и зеленчуци в Европа

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Приходите от износ на южната ни съседка могат да се увеличат до три пъти през следващите две години

Назряващата енергийна криза в Европа, възпрепятстваща производството на селскостопански продукти на континента, отваря сериозни перспективи пред турските износители, смятат представители на бранша.

Повишаването на цените на газа може да доведе до спиране на работата на много фермери в Европа, особено на оранжериите на отопление. В същото време турските земеделски производители, които не изпитват енергийна криза, са в стабилна позиция, което им дава предимства на европейския пазар. Засега въпросът е дали Турция ще успее да запази тази позиция, когато търговията се нормализира след края на международните конфликти и какво трябва да се направи, за да се засили пазарната мощ, пише Hurriyet Daily News.

„Германия пострада особено тежко. Земеделското производство в Холандия, Испания и Белгия е намаляло с около 30-40 %. Като се има предвид тази картина, веригите супермаркети в Европа се обръщат към турски компании, за да осигурят доставки“, каза Мирбей Адам, който изнася плодове и зеленчуци за Германия през последните 40 години, отбелязвайки, че са подписани споразумения с тези супермаркети.

„Сега Турция има огромни възможности. Ако се възползваме от ситуацията тази зима, лесно ще увеличим приходите си от износ на плодове и зеленчуци от 3,5 милиарда долара на 10 милиарда долара“, добави той, изразявайки оптимизъм, че приходите от износ дори могат да нараснат до 35 милиарда долара през следващите две години.

Географията на Турция работи в нейна полза, особено що се отнася до износа на тропически плодове, каза Мустафа Езичи, който също работи в селското стопанство. Отглеждането и продажбата на тропически плодове осигурява препитание на много фермери в провинция Анталия и региона на Алания.

„ЕС внася годишно 650 000 тона манго, от които 132 000 тона идват от Бразилия и 55 000 тона от Южна Азия. Но доставката от тези дестинации отнема от 19 до 35 дни, докато произведеното в Турция манго може да бъде доставено до Европа за три до четири дни или до 80 страни с тричасов полет“, обясни той, отбелязвайки, че основните конкуренти на Турция на европейския пазар са Израел, Египет и Испания.

 

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА