Светофарното етикетиране ще подобри значително информираността за вредните съставки в храните

Георги Узунов
Георги Узунов
2 Минути

Новият препоръчителен стил за брандиране на храните „Светофарни етикети“ ще  ориентира за количеството вредни вещества, които се съдържат в продукта. „Това е един иновативен модел за оценка на хранителните качества на определени продукти, които големи компании смятат да брандират по този нов начин с трите цвята на светофара – зелено, жълто и червено и за това е сравнението него“ каза пред Фокус председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

По новия начин ще се обозначават съставките и тяхното съотношение в различните продукти, когато говорим за сол, захар и мазнини, в зависимост от това дали са в оптималната консистенция за дневния прием или в някаква степен я надвишават. „Знаете, че в днешно време е ясно за човешкия организъм, кои са оптималните количества, от тези вещества, които в прекомерна доза, могат да бъдат вредни. Целта тук е да се покаже на хората по нагледно и по-лесно за възприятие в даден продукт, какво всъщност е съотношението”, коментира Маргаритов.

 Той уточни, че това е добре за младите хора и деца, защото така по-лесно ще могат да се ориентират. В  момента по-малко се замисляме за съдържанието на хранителните продукти, а с новото брандиране се очаква да се замислим повече за избора, който правим, заключи Маргаритов.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама