Министърът на земеделието и храните Десислава Танева каза, че сериозен финансов ресурс от националния бюджет се отделя за реализирането на промоционални кампании за български продукти за трайното им настаняване на вътрешния пазар на ЕС и на пазарите от трети страни. Това се случи по време на пресконференция по повод присъединяването на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите към кампанията „Купувам българското”, организиранa от БНТ2, съобщава пресцентърът на министерството.
Продуктите, обект на промоция досега, са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, овче сирене и месо, вина със защитени наименования и други. „До момента България е изпълнила две промоционални програми и девет са в процес на изпълнение“, уточнява министър Танева. Общата сума на тези проекти е над 39 млн. евро, като България поема 30% от финансирането им, ЕС – 50% и 20% предлагащите организации.
„Министерство на земеделието и храните активно подкрепя инициативи като „Купувам българското“, каза още министър Танева. Тя допълва, че това е начинът да се утвърдят качествените български продукти на пазара и да се стимулира консумацията им от българския потребител.
Танева посочва още, че ролята на държавата е да създаде правила, за да няма сив сектор и нелоялна конкуренция. По думите й така възможността за проследяемост на продуктите е съвсем възможна и гарантирана, което е важно за българския потребител.