Просперитетът на млечния сектор през новата ОСП се базира на конкурентоспособност, иновации и агресивен маркетинг

Златко Златков
Златко Златков
1 Минути

Най-важното нещо за млечния сектор през новия програмен период на Общата селскостопанска политика е конкурентоспособността, както на производителите, така и на преработвателите. Това каза днес зам.-министър Цветан Димитров по време на конференция по проблемите на млечния сектор в Интер Експо център, София. Той допълни, че има много предизвикателства пред този сектор като това, че дерогацията за преструктуриране на млечните ферми изтича през 2013 г., също и за предизвикателствата по веригата производител – преработвател – търговец. Зам.-министър Димитров изрази очакванията си до средата на следващата година по веригата да се въведе едно по-справедливо ценообразуване. Според него администрацията и бранша трябва със съвместни усилия да се справят с предизвикателствата.

Други важни неща, които са застъпени в ОСП са иновациите, както за нови продукти така и за нови технологии, с които да се ограничи потреблението на енергоносители, защото ако браншът остане с технологиите, които до сега са произвеждали, при това увеличение на енергоносителите, ще направи продукта от мляко неконкурентоспособен, каза зам.-министър Димитров. Той информира, че благодарение на промоционалните програми и Асоциацията на млекопреработвателите в България, нашите млечни продукти вече получават достъп до все повече страни.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама