Производители: Българските плодове и зеленчуци трябва да бъдат приоритетни за веригите

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

От бранша настояват да се внася чужда стока след като се е изчерпало родното производство

Българските плодове и зеленчуци трябва да са с приоритет на пазара в търговските вериги. За това ще настояват производители по време на среща утре с представители на основните търговски вериги у нас, съобщи за Агрозона Цветан Цеков от Национална браншова камара „Плодове и зеленчуци“.

„Искаме максимално всеки сантиметър български пазар да бъде отвоюван за българските производители.  Никой не може да заложи условия определен процент в магазините да бъде българска стока, има обаче голяма спекула“, категоричен е Цеков. Според него между търговските вериги и българските производители има посредници, които се представят и за производители. „В същото време препакетират чужда стока, къде контрабандна, къде внос от трети държави, представят я като българска. И това изкривява цялата представа какъв е процентът на българската продукция“, каза още Цеков. Според него има много български продукти, които са изключително качествени плодове и зеленчуци и просто веригите не ги допускат по една или друга причина. По мнението му  трябва да се подходи както в Европа – докато има местна продукция от дадения вид, който излиза сезонно, веригите да бъдат лоялни и да не продават внос. „Изчерпва се местната и тогава започват да внасят. Навсякъде в Европа е този подход. Ние имаме продукция, която е залежала в складовете, в същото време те внасят чужда стока на два пъти по-висока цена и я продават“, категоричен е производителят.

„Пазарът е основен мотор. Всички говорим за субсидии. Стига с тези субсидии. Много е просто. Ако на 1 тон продукция от какъвто и да е плод или зеленчук, добиеш 20 ст отгоре, това са 200 лв на тон. А това става с един добър пазар. Българската стока трябва да бъде приоритетна, да стане модерна, да стане предпочитана. И тя има за какво. Там трябва да бъдат усилията“, смята Цветан Цеков от Национална браншова камара „Плодове и зеленчуци“.

По думите на производителят когато има един добър пазар, той започва да стимулира производителите да се стремят към по-високи добиви, към по-качествена продукция, оттам насетне започва да се върти колелото в различните аспекти.

 

 

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама