Преработватели: Потребителят не може да плати по-високата цена на продукта

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

„Хранителната и питейна индустрия е подложена на ценови натиск както от повишаващите се цени за транспорт и логистика, така и от увеличението на цените на основни суровини (местно производство и от внос), материали и опаковки, допълнителните разходи за осигуряване на безопасни условия на труд в условията на пандемията от COVID-19. Това неминуемо рефлектира върху себестойността на произвежданите у нас храни и напитки, а в същия момент потребителят е в невъзможност да плати по-високата цена.”, коментира за „Агрозона” инж. Антоанета Божинова, изпълнителен директор на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци (СППЗ).

„За всички български производители пандемията от COVID-19 създаде огромни затруднения при производството и предлагането на произведените от тях продукти както на вътрешния, така и на външния пазар. Хранително‐вкусовата индустрия е пряко свързана с туристическия бранш, със заведенията за обществено хранене, ресторантите, хотелите и редица други обекти с напълно преустановена доскоро дейност и при тези канали за дистрибуция се отчита силен спад на реализиция.”, допълни тя.

По данни на СППЗ обемът на промишленото производство в консервната промишленост през 2019 г се е увеличи с 2.6% спрямо 2018 г. нараснал е и оборотът от продажби на стоки и услуги в сектора с 5.4%. По предварителни данни от НСИ за 2019 г са преработени малко над 49 хил. тона зеленчуци и над 48,2 хил. тона плодове. Произведени са 139 111 тона консервирани растителни продукти.

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама