Пивоварните у нас стават все по-“зелени”

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Консумацията на бира бележи леко увеличение

5 пъти е намалял средният разход на вода за производство на 100 литра бира за последните 20 години, отчитат от Съюза на пивоварите по време на Общото събрание на организацията. Така от 15-20 хектолитра (100 литра) сега се харчат по около 3-5 хектолитра за 1 хектолитър бира. Само за последните 4 години пивоварните дружества отчитат намаляване на употребяваната вода с 4-5%. По отношение на електроенергията бирените заводи също са станали по-„зелени“. Разходите за енергия за производство на единица била е намаляло с 8%. Сред положителните тенденции в бирената индустрия у нас е и стремежът към по-широко въвеждане на т.нар. „кръгова икономика“, която предвижда пускането в експлоатация на пречистващи отпадните води инсталации, с което се постига до 80% очистване. Освен това чрез подобни инсталации може да се получава и биогаз, който да се използва като алтернативно гориво за заводите.

Около 25-30% от инвестициите на бирената индустрия се харчат именно за реализирането на „зелени“ проекти, както и за подобряване на енергийната ефективност, съобщават от Съюза на пивоварите. Само за 2018 г. от седемте компании, членуващи в съюза, са похарчени 46 млн. лв. за капиталови разходи.

Статистиката на организацията сочи, че за 2018 г. е намалял и делът на продажба на бира в пластмасови РЕТ бутилки. От 2015 г. насам той е с 10% по-малко и сега този сегмент се равнява на 53% от общата реализация. 24% от продадените бири през 2018 г. са били в стъклени бутилки, в кенове – 17%, а наливната бира е била 6%.

От Съюза на пивоварите отбелязват леко увеличение на консумацията на бира (2,4%), като през миналата година общото количество се равнява на 5 256 000 хектолитра. От Агенция „Митници“ са освободени за българския пазар 5 560 000 хектолитра (за градус Плато), което е с 1,6% повече от 2017 г. На пазара са въведени 23 нови продукта, които включват нови стилове пиво, безалкохолни продукти и бутикови предложения.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА