Пандемията промени навиците и на търговците на храни

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Пандемията от коронавирус промени навиците не само на потребителите, но и на търговците на храна. Промени в логистичната верига вече могат да се забележат навсякъде по света. Според изследователи потребителите все повече търсят информация за производството и качеството на храната. Това оказа влияние и върху световната верига за доставка на храни, както и върху начините на съхранение на продукцията навсякъде по света. Заради по-широкото търсене на храни, които могат да се приготвят вкъщи, бяха открити много нови възможности за бизнес. Сред тях е доставката на продукти до дома.
Пазаруването онлайн създаде голямо търсене и оказа натиск върху хладилната верига и ускори напредъка в хладилната технология. На практика се, използват по-високи студени контейнери, които позволяват максимален капацитет в ограничено пространство. Хладилните автомати за мляко, сирене, кашкавал вече са познати и у нас, а по света могат да се видят и подобни вендинг-машини и за плодове и зеленчуци.
В Азия, например, изследвания показват, че за доставката на пресни продукти все повече се залага на железопътния транспорт, тъй като увеличаващите се задръствания и по-ниската цена на жп-превоза са едни от бонусите, които осигурява той. По подобен начин се отразява пандемията и в Южна Африка, където за справяне с трафика се търси начин за подобряване на жп инфраструктурата.
Сред новите тенденции е и преместването на хората от големите градове в покрайнините, работейки от вкъщи, те могат да се хранят повече в домовете си, затова се отваря и ниша за производителите на семена, инвентар и съоръжения за домашно отглеждане на продукти и приготвяне на храна.
Ниша се отваря и пред аламинутите, които могат да бъдат приготвени от различни заготовки у дома. Комплектите за готвене вече стават популярни и у нас.
IT специалистите пък веднага намериха начин да приложат знанията си и разработиха редица приложения, които сами ти подсказват дали продуктите в домакинството са на свършване или пък има нужда от допълване на запасите.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА