Често цветът на опаковката води до някои вкусови очаквания от продукта. Учените казват, че формата, миризмата, цвета, опаковката и дори обстановката могат да повлияят на вкуса на храната. Червената храна например се свързва със сладък вкус, докато зелената с кисел, пише foodnavigator.com.
Тези вкусови асоциации също могат да варират в зависимост от вида на продукта. Например голяма част от хората смятат, че напитка със зелен цвят трябва да има аромат на лимон или лайм, докато бонбони, опаковани в същия цвят се очаква да имат вкус на мента.
Взаимодействието между петте сетива може понякога да има неочаквани последици за производителите. Пример за това е производител от Обединеното кралство, който през 2012 г. променя формата на шоколадовите си блокчета. След това започват да валят оплакванията, като потребителите го обвиняват, че е сменил рецептата. Всъщност производителят не е сменил рецептата, а само формата.
Американски учени са направили проучване с цел да определят какъв е ефектът от цвета на опаковката върху очакванията и възприятията на вкуса на бонбона. Участниците получили бонбони, опаковани в различни цветове фолио – червено, зелено, оранжево, лилаво.
Като резултатът е: най-често очакванията от бонбоните с червена опаковка е вкус на череша (75%), със зелената – мента (74%), със оранжевата – портокал (56%), а с лилавата – грозде (44%).
Всъщност, те са открили, че цветът на опаковката не влияе на аромата на бонбоните, нито на вкуса или сладостта. Участниците в проучването са по-склонни да кажат, че вкусът съответства на цвета на бонбона, отколкото на цвета на обвивката. С други думи, цветът на храната, а не цвета на опаковката е по-важен.