Мнозинството от гражданите на Европейския съюз вярват, че биогоривата произведени от остатъци от храни трябва да бъдат използвани по-широко в ЕС. Това показва ново изследване на бранша. През юли 2016 г. Европейската комисия публикува Европейска стратегия за мобилност, включваща намаляване емисиите на въглероден диоксид, в която предложи горивата базирани на храни да бъдат заменени с други, „по-модерни“. Комисията получи сериозни критики, след като предложи в тази стратегия използването на конвенционалните биогорива да бъде спряно до 2030 г.
Освен заради грижата за околната среда и факта, че преназначението на земята ще се промени, според еврокомисията, решението конвенционалните горива да бъдат спрени след 2020 г. е свързано и с подкрепата на обществеността за употребата им, особено що се отнася до употребата на ресурси като захарно цвекло, царевица и пшеница.
Първата емоционална реакция е да приемеш, че храна, която може да отиде за бедните и гладуващи хора в Африка се използва за производство на храна, каза Мари Донели, директор на Генералната дирекция по енергия, научни изследвания и енергийна ефективност в Европейската комисия. „Хората смятат, че ние взимаме храна от онези, които гладуват някъде по света […] не сме успели все още да променим това мнение на голямата част от гражданите в Европа.“, допълни тя.
В реакция на това твърдение Чарлз Пийрз, президент на Европейската асоциация на производителите на етанол (ePURE) каза пред EurActiv.com, че мнението на европейските граждани е, че трябва да се насърчава производството и употребата на устойчиви биогорива. Според изследването на Евробарометър, публикувано от Еврокомисията през 2010 г., около 72% от европейците вярват, че трябва да се насърчава употребата на биогорива, докато 20% са на обратното мнение. По отношение на устойчивите горива, 83% от европейските граждани отговарят, че тяхната употреба трябва да се насърчава.
„Производители и търговци на биогорива бяха поканени на всички работни срещи по темата за ограничаването на емисиите въглероден диоксид и производството на алтернативни горива.“, каза говорител на Европейската комисия пред EurActiv.com, „Всички участници имаха възможност да предоставят своите писмени коментари както преди, така и след тези срещи.“, допълни той и каза още, че нито едно от взетите предвид предложения не идва от индустриите на производство на петрол или автомобилната индустрия.