Географските означения вдигат цената на продукта до 50%

Георги Узунов
Георги Узунов
2 Минути

Хранителни продукти, които са свързани с мястото си на произход носят повече икономически и социални ползи на селските райони и промотират устойчивото развитие, това сочи ново проучване, цитирано от ФАО.

Храни с регистрирано географско означение формират годишен търговски оборот от над 50 млрд. долара в глобален мащаб. Тези продукти имат специфични характеристики, качество и репутация въз основа на географския си произход.

Проучването “Оздравяване на системите за устойчиви храни чрез географски означения” на ФАО и Европейската банка за възстановяване и развитие анализира икономическото влияние на географските означения чрез 9 конкретни примера. Сред разгледаните примери са колумбийското кафе, зелето футог от Сърбия, вид индийски чай, шафран от Мароко, сирене от Швейцария и вино от Бразилия.

Във всички разгледани случаи регистрираното географско означение е повишило съществено цената на крайния продукт с между 20 и 50%. Причината е, че поребителите свързват конкретни характеристики като вкус, цвят, текстура и качество с това, че произхождат от конкретен географски район. Затова в името на по-добрите показатели са и готови да платят по-висока цена.

По думите на Емануел Хайдиер, старши икономист в инвестиционния център на ФАО географските означения са подход към продукта, който е свързан с маркетинговите системи, имат социално, екологично и културно измерение. Те може да са и пътят към устойчиво развитие за местните общности.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА