Ферма в Кокаляне – дом за 70 вида люти чушки от цял свят

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
5 Минути

Продуктите на българския бранд се изнасят за 13 европейски държави и Канада

Chilli Hills е първият български бранд, специализиран изцяло върху производството на люти продукти. Градините с люти чушки на Chilli Hills са позиционирани в софийското село Кокаляне, но бързо успяват да си проправят път до редица европейски държави, както и до Канада. Има ли граници в комбинациите на лютия вкус с други храни, предстои ли разширяване на магазинната мрежа и кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъскват производителите в момента, разказа в интервю за Агрозона Александър Кюркиев, мъжът, който стои зад проекта Chilli Hills.

„Отглеждаме люти чушки и произвеждаме много продукти, базирани на лютия вкус. Всяка година работим и с подизпълнители. Тази година имаме 20 декара външни площи и 10 декара оранжерии, като отглеждаме над 70 различни вида люти чушки от цял свят, сподели Кюркиев.

Компанията разполага с 40 категории люти продукти в асортимента си

Най-популярните продукти са нашите люти сосове, защото са изцяло натурални и са различни по сила на лютивост и вкусови характеристики. Те са по авторски рецепти, които ние създаваме. Освен тях имаме над 30-40 различни категории продукти като люти пасти, салси, люти лютеници. Произвеждаме лютеници включително с най-лютата чушка в света – Каролина Рийпър. Имаме барбекю сосове, сухи подправки, пипери, лют зехтин, сладко от люти чушки, шоколади в колаборация с Гайо и Бениамисимо. С тях сме направили може би най-лютия бял шоколад в Европа. Предлагаме също и люти напитки – крафт бири, люти ракии и ликьори и какво ли още не, смее се Кюркиев.

 

„Bulgarian carrot е чушката, която ние популяризирахме в България. Тя не беше толкова известна и популярна тук до скоро, но ние от години внасяме семена за нея, произвеждаме я и промотираме и хората наистина много обичат соса от български морков“, допълва още той.

Магазинната мрежа расте непрестанно

„В България работим с над 500 магазина. Имаме верига от собствени магазини в най-големите градове. В София имаме два такива обекта, в Пловдив, Бургас и Варна. Изнасяме продуктите си в над 13 държави, предимно в Европа, но и в Канада. Имаме сериозни дистрибутори в Чехия и Литва. В Литва отворихме собствен магазин франчайз и в момента сме на ръба да отворим такъв магазини и в Прага“, споделя още той.

Недостиг на амбалажи

„Пандемията беше само началото. Сега с войната и инфлацията, която се случва в цял свят и постоянното увеличение на цените, имаме още повече проблеми“, споделя Кюркиев.

„Амбалажите, които използваме за нашите продукти са различни и оригинални опаковки, които внасяме от чужбина, защото производството в България е доста ограничено. Оказа се, че Украйна е може би един от най-големите производители на стъклени амбалажи и в момента има огромен дефицит на такъв тип продукти“, коментира още той.

„В момента сме в сезон на бране и консервиране на лютите чушки. Сушилните ни не се изключвани от месец и половина. Сметките, които идват с индустриален ток в момента са много високи. Казаните, в които варим сосовете също са на ток. Увеличението на цената на електроенергията е от 18 на 50 стотинки“, споделя той за високите сметки.

„Инфлацията също ни се отразява. Цените на суровините и на горивото също са по-високи, както и заплатите на хората, които работят в нашата организация. Абсолютно всичко по веригата от фермата до рафта в магазина струва по-скъпо“, допълва фермерът.

„Предизвикателствата при нас всяка година са свързани със суровината – нашите люти чушки и различните климатични условия, с които се борим. Ние отглеждаме сами суровината си и всяка година се борим с дъждове, жеги, слани и така нататък. Това са стандартните земеделски неволи“, коментира Кюркиев.

 

 

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама