До 5000 л вода отиват за дневната прехрана на един човек

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
1 Минути

Организацията за прехрана и земеделие на Обединените нации (ФАО) изнася стряскащи данни по повод изчерпването на водните ресурси на планетата. Трябва да сме наясно, че това не са само цифри от обикновена статистика, а резултати от ежедневната дейност на всички нас.

• От 2000 до 5000 л вода на ден са нужни за производство на ежедневната храна на един човек.

• Производството на един килограм ориз се нуждае от 1000 до 3000 л вода, а зърнените храни и телешкото месо изискват от 13000 до 15000 л.

• През периода до 2050 г. водата в света ще трябва да издържа земеделски системи, които ще изхранват и създават на поминък за още 2,7 милиарда души.

• Междуправителствената експертна група по изменение на климата прогнозира, че до 2020 г. 50% от селското стопанство ще зависи от количеството паднал дъжд.

• Поради изменението на климата, хималайският сняг и лед, които предоставят огромни количества вода за селското стопанство в Азия, се очаква да намалее с 20% до 2030 г.

•Напоителните системи увеличават добива на голяма част от културите от 100 до 400% и поливното земеделие в момента допринася за 40% от производството на храни в света.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама