Ръстът на доходите от средната класа в Азия, особено във Виетнам и Индонезия, ще увеличи консумацията на месо през следващото десетилетие
Глобалните селскостопански пазари продължават да са изправени пред редица несигурности като разпространението на африканската чума по свинете (АЧС), пандемията от коронавирус, изменението на климата и промяната на хранителните навици на потребителите. Всичко това се отразява на търсенето и предлагането на месо, съобщава fleischwirtschaft.de.
Нарастващите доходи за азиатските домакинства остават основният двигател за растежа на глобалното потребление на месо, което Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и Организацията за храните и земеделието (ФАО) прогнозират да растат с 1,2% годишно през следващото десетилетие.
Глобалното търсене на говеждо месо ще нарасне поради нарастването на населението и увеличаването на броя на домакинствата от средната класа, особено в Азия. Потреблението на азиатско говеждо месо ще нарасне с 2,7 милиона тона през следващите десет години.
По-специално във Виетнам и Индонезия се предвижда вносът на говеждо месо да се увеличи съответно с 24% и 34%. Китай остава огромен пазар на говеждо месо, но след АЧС страната ще ограничи по-нататъшния растеж на вноса си. Производството на птици в Индия, Бразилия и Индонезия ще представлява по-голямата част от общото увеличение на производството на месо.
До 2029 г. Бразилия и САЩ ще увеличат производството на говеждо месо с малко над половин милион тона. Въпреки това, техният дял в световното производство на говеждо месо няма да се промени, тъй като редица по-малки страни, като Пакистан и Южна Африка, възнамеряват да увеличат дела си в производството.
Световният износ на месо ще се увеличи със средногодишен темп от 0,7% до 2029 г., което ще доведе до обща експортна търговия в световен мащаб от 42 милиона тона.