Инициатива популяризира храните, вината и културата на 12 наши дестинации

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
4 Минути

Новата инициатива “Сподели България” има за цел да рекламира страната ни като дестинация за винен, кулинарен и културно-исторически туризъм. Инициативата е съвместна на Министерството на земеделието, храните и горите и туристичестото министерство. Днес министърът на земеделието Румен Порожанов и министърът на туризма Николина Ангелкова представиха проекта. Към момента са определени 12 примерни дестинации, които обаче не са окончателни, а база, която подлежи на обсъждане, стана ясно от думите на Николина Ангелкова. За да бъдат включени в инициативата, дестинациите трябва да имат поне една винарна с условия за дегустация и да имат силни кулинарни традиции.

Винените и кулинарните дестинации са важни за българските производители, те ще насърчат родното производство и ще дадат възможност българските вина да достигнат до повече потребители, коментира Румен Порожанов. Той припомни, че винопроизводството у нас има хилядолетни традиции, а през последните години нараства броят на новите винарни в страната. Често край тях има хотели и ресторанти, които да обслужват туристите. “Искам да отбележа, че Министерството на земеделието, храните и горите винаги се е стремяло да съхрани производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти.”, каза Румен Порожанов и посочи, че активното участие в Европейските схеми за качество, които включват продукти със защитени наименования, е един от начините за съхраняване производството на автентични продукти. Порожанов каза още, че министерството насърчава производителите да се сдружават и да защитават продуктите си. България е на осмо място в ЕС по продукти със защитени наименования благодарение както на защитените си храни, така най-вече на вината, които са 54. Повече за храните с европейска защита четете в ноемврийския брой на сп. “Агрозона”.

“Важно е виното и кулинарията да бъдат включени в туризма”, коментира министър Ангелкова и посочи, че целта е да се насочат повече туристи към вътрешната част на страната. Тя даде пример, че дестинациите, които към момента се рекламират от Министерството на туризма отчитат с 50% ръст в посещенията.

“Този проект е заразен със сигурност, че ще успее”, коментира изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното. Той посочи, че родният лозаро-винарски бранш е изключително модерен, а България се нарежда сред световните лидери във винопроизводството, сортовете и вината, оценени на световни дегустационни конкурси.

На събитието присъства и делегация от Китай като съветникът по търговско-икономически въпроси на Китайската народна република коментира, че за 2016 г. 1,72 млрд. литра е била консумацията на вино в Китай, която е възлизала на 2,3 млрд. щатски долара. Вносът от България обаче все още е малко, коментира той.

Кметът на Банско Георги Икономов от своя страна коментира, че добрият туризъм не може да се прави без добра храна и добро вино, но все още има спорове с Агенцията по храните във връзка с това, че не се дава по-голяма свобода на производството на местни храни и те почти не могат да се предлагат в механи и ресторанти.

Дванадесетте дестинации към момента са:

  • долината на река Места
  • Западна Тракия
  • Розовата долина и Средна гора
  • Източна Тракия
  • района на Сакар
  • Златия (Северозападна България)
  • Мизия
  • Добруджа и Северното Черноморие
  • Южното Черноморие
  • Старите столици
  • Източни Родопи

Броят на дестинациите не е избран случайно, а съответства на броя на месеците в годината.  Предложенията за дестинации ще бъдат публикувани в сайтовете на двете министерства, ще премине процес на обществено обсъждане и ще се проведат 6 кръгли маса с представители на бранша, на бизнеса и на общини. Очаква се до средата на следващата година да бъдат финализирани дестинациите.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама