Българските млади фермери най-скептични в Европа

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Младите фермери в България са на мнение, че трудно достигат до субсидии, кредити, полезна информация и обучения, застраховка, машини, сезонни работници и съвети на частни консултанти. Освен това, от всички млади фермери в Европа те са най-скептични, че имат възможност да се възползват от тези възможности. Това се казва в изследване на Евростат за настроенията сред младите фермери в Европейския съюз.

Изследването е направено сред 2 200 млади фермери в Европейския съюз. То показва съществени разлики между младите фермери в старите и новите членки на Съюза, най-вече по отношение на достъпа до квалифицирана работна ръка, сезонни работници и селскостопанска техника.

Според българските млади фермери у нас не е трудно да се закупи или наеме земя. Това мнение е противоположно на колегите им в останалата част от Европа, 61% от които са посочили, че трудно успяват да закупят земя, а за 57% трудно наемат земя.

Младите български фермери считат придобиването на полезни знания за земеделие за много важно и по това също се различават от по-голямата част от европейските си колеги, които не отдават голяма важност на образованието. Според авторите на изследването това се дължи на факта, че само 4% от фермерите в България имат специализирано образование в областта на земеделието, и повечето проблеми на земеделските производители произлизат от това, че нямат специализирано образование. Ето защо повечето участници в изследването посочват, че образователната система в България трябва да бъде реформирана така, че да предоставя технически и икономически познания, включително умения за личностно развитие.

Българските фермери посочват, че имат нужда от по-добър достъп до информация от частни консултанти и това за тях е посочено като много по-важно в сравнение с останалите млади фермери в ЕС. Според българите има необходимост от консултантски услуги, които да дават възможност фермерите да зададат конкретни въпроси, на които да получат конкретни отговори. Интервюираните млади български фермери посочват, че консултантите в земеделието, клиентите, научните институти и бизнес партньорите им са важни източници на информация в по-голяма степен, отколкото техните европейски колеги.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама