300 магазина на Lidl в Румъния са глобени с близо 3 млн.лв. заради нарушения

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
5 Минути

Част от проверените магазини може да бъдат временно затворени в срок до една година

Почти 300 магазина на Lidl в цялата страна бяха подложени на проверка от комисарите на Националната агенция за защита на потребителите (НАЗП), при която бяха установени няколко нарушения, включително продажбата на развалени продукти, продажбата на стоки с разлики в теглото, неподходящи условия за съхранение, присъствие на ръжда и отпадъци.

Представителите на НАЗП съобщиха във вторник чрез прессъобщение, че в последните дни се проведе обширна проверка на спазването на действащите закони в областта в магазините на икономическия оператор SC Lidl Discount SRL. Бяха проверени 295 обекта в цялата страна, а след установените нарушения комисарите на НАЗП налагат 757 глоби на стойност около 7,5 милиона леи (близо 3 млн.лв.)

Също така, бяха спрени окончателно продукти, които не отговарят на стандартите, на стойност от 120 000 леи. Комисарите на НАЗП взеха решение да спрат временно предоставянето на услуги до отстраняване на недостатъците в 23 работни обекта и предложиха временно затваряне на някои от тях за период от шест до десетнадесет месеца в четири обекта в областите Ботошани, Галац и Джурджу, както и затваряне на временно работещите обекти за период от шест до дванайсет месеца в седем работни обекти в регион Букурещ-Илфов.

Също така, бе поискано 43 обекта да прекратят нелоялните търговски практики. Мерката за временно преустановяване на предоставянето на услуги до отстраняване на нерушенията е наложена върху обекти в областите Илфов, Бихор, Марамуреш, Клуж, Алба, Брашов, Муреш, Арад, Констанца и Тулча.

“Подрязването на теглото” стана вид търговия. Необичайно е, че никой никога не се старае да добави малко повече количество, за да предотврати загубите за потребителите! Lidl е изправен пред вниманието на инспекторите за мерните уреди и не само – заяви Хория Константинеску, председател на НАЗП.

Неточности в грамажите, подвеждащи цени, влошено качество на продуктите, лоша хигиена са само част от установените нарушения

Сред нарушенията, установени по време на проверката, са: продажба на хранителни продукти с разлика в теглото спрямо указаното на опаковката; неспазване на режима на промоции (продажба на продукти на брой, които са предназначени за множествена продажба, със съответната намалена цена на опаковката); липса на референтния продукт на полицата, за да се изчисли специфичното предимство на цената на опаковката с намаление; липсваща информация относно началната дата на кампанията за намаления.

Освен това в зоната “Гастро” е открит хляб без опаковка, съхраняван в нехигиенични пластмасови кутии, използвани са студени помещения с натрупване на лед, продаваха се хранителни продукти с износени опаковки или с натрупване на течност в опаковката, продаваха се плодове и зеленчуци с органолептични промени или намалено качество, при това в категория “Качество I”, открити бяха неспазващи стандартите условия за съхранение и хигиена, с натрупване на отпадъци и ръжда, излишък от лед, отпадъци по пода, механизмите за охлаждане не бяха измити, продуктите се съхраняваха при неподходяща температура, продаваха се продукти без цена на единицата на мярка на етикета, липсваше информация за състава и хранителната стойност на продуктите на етикетите на хранителните продукти от зоната на пекарната.

Също така, комисарите на НАЗП забелязват следните нарушения: използване на силно износени тави в зоната на пекарната, стойки за тави и метални рафтове с изгоряла мазнина и мръсотия; използването на незадоволително почистени кошници за пазаруване; изделия за козметика без етикети, указващи датата на отваряне, и продажба на козметични продукти без придружаващи етикети със състава на продуктите; използването на незадоволително почистени пространства за охлаждане и замразяване с наличие на прах, остатъци от храна, замърсявания, както и вентилаторите на охладителните агрегати с масивни наслагвания на прах, замърсявания, ръжда и лед.

Други нарушения на законодателството включват продажбата на играчки без посочени предупреждения относно употребата им на етикетите, продажбата на хранителни продукти с изтекъла дата за консумация, продажбата на продукти с непълно преведени елементи за идентификация или без указание на състава на опаковките и представянето на продукти от пекарната като съдържащи по-висок клас съставки (като шоколад), в сравнение с реалния състав (какао и растително масло).

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА