Половината от запитаните в проучване на нагласите на потребителите към онлайн покупките, направено от GFK, са наясно с идеите на биопродуктите, каза Ирена Янкова, мениджър „Ключови клиенти“, сектор „Търговия“ в GfK България по време на конференцията „Онлайн продажбите на храни и различните модели на доставка“, организирана от сп. „Регал“. „Агрозона“ беше медиен партньор на събитието.
Според индекса на атрактивност на продуктите с максимален бал 100 точки алкохолните напитки са най-привлекателни за онлайн покупка (82 т.), следвани от кафето и кафените напитки (81 т.). Млякото и млечните продукти са получили 66 т. в запитването, обработеното месо и колбасите – 64 т., а пресните плодове и зеленчуци – 56 т. Потребителите у нас пазаруват онлайн предимно стоки с по-дълъг срок на годност.
Любопитен аспект на изследването е, че мъжете са по-активни в покупките по мрежата с изключение на покупката на дрехи и аксесоари. Резултатите показват, че мъжкият пол поръчва по-често готова храна за вкъщи, а жените – за офиса.
Анета Стефанова