Жителите на Русе, Плевен и Варна – най-големите почитатели на бирата у нас

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Всеки трети българин твърди, че пивото е подходяща за него напитка, показва национално проучване

Вдигането на наздравици и консумирането на бира с приятели ни създава приятни емоции, прави ни щастливи и удовлетворени. Това твърдят редица съвременни проучвания, които разглеждат ефекта от социализирането и връзката с консумацията и удоволствието от бирата. Всички знаем, че българите обичаме да се събираме в приятелски групи „на по бира“, макар и не в мащабите на Октоберфест, но все пак достатъчно, за да се възпроизведе „ефектът на сплотяването“.

Защо бирата се възприема като социално питие?

Проучване, публикувано наскоро в British Medical Journal (Британското медицинско списаниe) показва, че различните видове алкохол стимулират емоциите по различен начин. Чувствата и доброто настроение, които предизвиква пивото, могат да донесат далеч по-позитивно преживяване, защото в хората се създава чувство за общност, докато се забавляват, се посочва в публикацията.
В тази посока могат да се разгледат и данните от ежегодните национални и европейски изследвания за нагласите на сънародниците ни към бирената категория, които Съюзът на пивоварите редовно публикува. Според проучванията, възприятието и оценката на българските потребители за категорията e с висок рейтинг на одобрение, като традиционно след бутилираните води, пивото е най-често консумираната напитка у нас.

Над половината българи пият бира поне веднъж седмично

Според проведеното от Ипсос национално представително проучване в периода 21 октомври – 3 ноември тази година, 53% от българите консумират бира поне веднъж седмично. През зимните месеци средната честота на потребление на пенливата напитка у нас е 8 пъти в месеца. Оказва се, че по този показател за пореден път Русе е първенец. Русенци посягат към халбата с пиво поне 11 пъти месечно, плътно следвани от биролюбителите в Плевен и Варна – 10 пъти. Традиционно пивото е предпочитано от господата, но напоследък все повече дами също го харесват, защото вече се предлагат много марки с по-лек вкус и по-ниско алкохолно съдържание. Дори английската кралица Елизабет II е известна с това, че е запален любител на традиционния английски ейл. У нас най-изявените почитателки на бирата са младите жени във възрастовите групи 30-39 години и 20-29 г.
30% от сънародниците ни възприемат умерената консумация на пиво като част от здравословния начин на живот. При активните потребители, които пият бира поне веднъж седмично, на това мнение са дори 43%. Интересно е, че все повече хора възприемат кехлибарената напитка (с над 8-хилядна история!) и като модерно, съвременно питие – виждане, което споделят 30% от редовните потребители и 20% от всички респонденти.
Ежегодно и устойчиво обаче, всеки трети българин (33% от хората над 18 г.) твърди, че бирата е подходяща за него напитка, а при активните консуматори това важи за почти 60% от респондентите. Вероятно тези нагласи индиректно оказват влияние върху процесите на социализация, с които от векове се свързва употребата на пиво.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама