Вицепремиерът: Конкуренцията може да осигури по-добро качество на услугите

Мариана Климентиева
Мариана Климентиева
3 Минути

Време е Европа да преосмисли въпросите за транспортната свързаност и сигурността и да се укрепят т.нар. „тесни участъци“ на Източния фланг, каза Гроздан Караджов

Конкуренцията може да осигури по-добро качество на услугите и публично-частните партньорства дават осезаеми резултати. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов пред участниците във форума “Green Transition Forum 5.0.

„В момента в България 15 пристанищни терминала, четири от пет летища и един интермодален терминал са под концесия и ние активно разширяваме този модел. Един от успешните примери, летище „София“, от следващата година ще възобнови плащането на концесионните такси“, добави той.

Време е Европа да преосмисли въпросите за транспортната свързаност и сигурността и да се укрепят т.нар. „тесни участъци“ на Източния фланг, каза вицепремиерът.

Затова България сложи Коридор 8 на картата на ЕК, той свързва Адриатическо с Черно море и е най-краткият път към източните пристанища на Азия. Той подчерта и значението на направлението Север-Юг, както и на Транс-каспийския коридор.

„По времето на Римската империя над Дунав е имало 7 моста, а сега – само 2.  Хората в Никопол могат да видят съседите си, гледайки пред реката, но за да си стиснат ръцете, трябва да минат 200 км“, каза Гроздан Караджов. Той бе категоричен, че след срещата в началото на юни между транспортните ръководители на Гърция, България, Румъния и комисаря Апостолос Дзидзикостас ще се търси начин за финансиране съвместно с Европейската комисия, така че да има не само три, но и 4—5 моста на Дунав. По думите му два тунела под Стара планина ще облекчат направлението Север – Юг, което ще помогне да се прекоси планината за 30 минути вместо час и 45 минути.

В рамките на форума вицепремиерът подчерта, че стратегически приоритет остава развитието на модерен, екологичен и удобен железопътен транспорт. „Нашата амбиция е железопътният транспорт да се превърне в гръбнака на националната транспортна система като алтернатива на пътуването с автомобили. С подкрепата от европейски фондове инвестираме в подвижен състав от ново поколение с нулеви емисии, за да отговорим на обществените очаквания и да подкрепим климатичните цели“, каза още Гроздан Караджов.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Мариана Климентиева е магистър по „Журналистика“ в Софийски университет "Климент Охридски". Кариерата ѝ започва през 2004 г. Работила е за водещи печатни и онлайн издания, сред които в."Телеграф", в."Монитор", stolica.bg, economic.bg. Специализира в ресори като земеделие, икономика и актуални новини, като се стреми винаги да поднася задълбочена и обективна информация. В Аgrozona приоритет са й теми, свързани със съвременните тенденции в земеделието, устойчиво развитие, иновации в аграрните технологии и европейски политики за селските райони.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама