Въвеждат доброволни браншови стандарти за повече БГ плодове и зеленчуци в магазини

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Ще се стимулират повече къси вериги на доставка с големите вериги

С цел повишаване на консумацията на български пресни плодове и зеленчуци представители на Министерството на земеделието и неправителствените организации обсъдиха още възможността за въвеждане на доброволни браншови стандарти, които защитават и промотират родните свежи и регионални продукти, стана ясно след среща между браншовите организации и земеделското министерство. „Това предложение идва в отговор на необходимостта да стимулираме както късите вериги за доставка, така и здравословен модел на хранене. Късите вериги гарантират, че потребителите ще консумират пресни плодове и зеленчуци, произведени в техния регион, което е в техен интерес, а също помага на местните производители“, заяви заместник-министърът на земеделието Момчил Неков. Той посочи, че при къси вериги на доставка се намаляват и емисиите при транспорта на плодовете и зеленчуците. В хода на дискусията бе решено представителите на браншовите организации да запознаят членовете си с предложенията и да върнат своите становища.

След запитвания от страна на търговски вериги от Министерството на земеделието са оказали съдействие за връзка с браншовите организации, като по тази схема вече са предоставени контакти на български производители на дини и зеле от област Варна.

„Ще продължим да оказваме съдействие в тази посока, за да помогнем на българските производители на плодове и зеленчуци“, заяви заместник-министърът на земеделието Момчил Неков.

На срещата са обсъдени и действия по Националната програма за предотвратяване и намаляване на загубата на храни 2021 – 2026 г., включително необходимостта да се организира информационна кампания сред потребителите за правилното съхранение на хранителните продукти. Заместник-министър Момчил Неков предложи кампанията да се проведе със съдействието на търговските вериги, като коментира, че намалената загуба на храни означава спестени средства за потребителите.

Участниците в срещата обсъдиха и добрите практики при взаимодействието между производителите на земеделски продукти и търговските вериги, както и стимулите, които ще улеснят земеделските производители да се сдружават.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА