Тревожен е проблемът с наднорменото тегло на децата. Това каза проф. д-р Веселка Дулева, дм Началник отдел “Храни и хранене” в Националния център за обществено здраве и анализи (НЦОЗА). Темата за намаляване натиска на маркетинга и рекламата на храни за деца в момента се обсъжда широко на европейско ниво, посочи тя по време на научно-практическа конференция за актуалните проблеми на хранително-вкусовата индустрия според най-съвременните изисквания на българската и европейската нормативна уредба. Събитието е организирано от Съюза по хранителна промишленост в рамките на международното изложение за селското стопанство и храните АГРА 2020, което се провежда до 23 февруари в Пловдив.
Според данни на Световната здравна организация едно от всяко трето дете е с наднормено тегло, а между 15% и 20% от малчуганите в крехка възраст са застрашени да развият здравословния проблем с наднорменото тегло. Интересни са резултатите от проучване на НЦОЗА, което показва, че 90% от децата искат да им бъдат купени храни, които се рекламират по телевизията или на лесно достъпно място в магазина. 87% от анкетираните родители са се поддали на настояването на децата си да ги получат.