ТОП 7 потребителски последици от коронавируса

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
4 Минути

Пандемията COVID-19 промени потребителското поведение. Видимо се съкратиха посещенията на магазините, а продажбите онлайн се увеличават. Организацията на пространството в супермаркетите също се промени. Търсенето на органични храни, портокали, замразени стоки и местни продукти се увеличи значително, сочат маркетолозите.

За първи път от много поколения американците харчат повече пари в супермаркетите, отколкото на места, където се продава готова храна. Хранителите магазини са забелязали значителен осемгодишен ръст на продажбите само за един месец, пише The New York Times .

По-малко пътувания и по-точни списъци

Източник на снимки: heartinsight.heart.org

Необходимостта от избягване на инфекцията е научила хората да съкратят посещенията си до магазина и да съставят най-точните списъци за пазаруване. „Хората отиват в магазина с конкретна цел“, казва Джон Оуен, заместник-директор на храните и търговията на дребно в групата за проучване на пазара на Mintel. „Броят на посещенията е спаднал драстично и размерът на кошницата се е увеличил значително през април.“

Преди коронавируса 19% от американците са купували храна повече от три пъти седмично, според изследване на управляващата компания McKinsey & Company. До юни този брой е спаднал до 10%.

Онлайн магазините са пълни с поръчки

Източник на снимки: businessfirstmagazine.com.au

Преди година 81% от анкетираните от Gallup купувачи казват, че никога не купуват храна онлайн. Освен това онлайн пазаруването представлява около 3% от всички продажби на хранителни стоки, или около 1,2 милиарда долара, според проучване на Brick Meets Click / Mercatus, но през юни тази година продажбите на онлайн магазини за хранителни стоки в САЩ достигнаха 7,2 милиарда долара.

Земеделските производители също увеличиха онлайн продажбите на своите продукти. Например, онлайн поръчките са се увеличили над 10 пъти през миналата година за ферми, които използват сайта за електронна търговия Barn2Door.

Портокалът е една от най-търсените храни

Източник на снимки: mentalfloss.com

Хранителните магазини са продали 73% повече портокали през май, отколкото през същия месец на 2019 г. Дори през юли продажбите са останали с 52% по-високи от година по-рано.

Продажбите в категорията “естествени продукти” нарастват дори преди пандемията. С нейното пристигане обаче те са увеличени драстично. Според изследователската фирма IRI продажбите са нараснали със 78% до средата на март спрямо миналата година.

Структурата на магазините се е променила

Наредба за здравните изисквания към животните, Agrozona.bg

Пандемията проправи пътя за по-широки пътеки, нови санитарни методи и по-малко претъпкани магазини. И купувачите искат тези промени да останат. Ръстът в броя на приложенията за плащане и точките за самообслужване също се е ускорил. Например Walmart тества нова система, която замества традиционните каси с открита площ, заобиколена от 34 терминала. Купувачите могат сами да сканират своите покупки.

По-малко промоции и асортимент

Източник на снимки: insightsassociation.org

След десетилетия разширяване на американските супермаркети с шеметна гама от продукти и марки, те започнаха да намаляват асортимента си. Няма вече безплатни мостри (това е риск за здравето) и по-малко специални промоции. Купувачите, които искат да влязат и излязат бързо, предпочитат продукти, които вече познават.

Повишен интерес към замразените храни

Първоначално продажбите им са скочили с 94% през март спрямо година по-рано, според Американския институт за замразени храни. Скоро след това вълнението отшумява, но дори през август има почти 18% ръст.

Първоначално клиентите зареждаха фризерите си колкото е възможно повече с храна. За някои потребители замразените плодове и зеленчуци се превърнаха в по-евтина и по-надеждна алтернатива на пресните.

Местните производители се възприемат като по-надеждни

Снимка източник: thebalancesmb.com

Нестабилността на веригата на доставки, опасенията за здравето и безопасността допринесоха за повече интерес и търсене на храни, които се отглеждат или произвеждат на местно ниво. Мнозина започнаха да поръчват храна от местни фермери или да ги купуват от малки местни магазини.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА