Компанията за онлайн търговия Amazon обяви, че навлиза на пазара за хранителни стоки в Германия. Ако това стане, търговските вериги в страната ще имат сериозни проблеми с продажбите, коментират специалисти.
Германците нямат развита култура на пазаруване онлайн, за разлика от британците например. Покупките по този начин възлизат на почти 2 млрд. евро през миналата година. Това изглежда стабилна сума, но представлява само 1% от целия оборот на големите търговски вериги, опериращи в страната. Въпреки не особено големия интерес от страна на потребителите повечето големи търговски вериги предлагат дигитална търговия за потребителите. Мащабът на тази търговия обаче е нищожен в сравнение с този на Amazon, пише internetworld.de.
Amazon Fresh е платформа за онлайн търговия, която започна за първи път да действа през 2007 г. в Сиатъл, САЩ. Очаква се, че стъпването на германска почва тя ще революционизира местния пазар. При това не става дума за продажба на напитки и лекарства, които се търгуват през Amazon Pantry. Партньор на компанията ще бъде DHL, като за целта в Мюнхен ще бъде изграден логистичен център за нуждите на Amazon Fresh.
Вълна от фалити на вериги
Намеренията на американската компания накараха собствениците на големите търговски вериги в Германия да се изпотят. „Трябва да се подготвим добре за идването на Amazon Fresh.“, коментира шефът на Rewe Алън Капарос. Вълна на фалити на търговски вериги очаква и Кристоф Ниринг, шеф на съюза на ликвидаторите в Германия. Според него промяната може да доведе до загуба на работни места в сектора.
В момента Amazon Fresh изпробва в Сиатъл ефекта от търговия чрез специални кутии за храни, поставени на улицата, от които потребителите може да си вземат продуктите, доставени там.