Световният пазар на заешко месо се разширява с 2.3% на годишна база

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
2 Минути

В България също има ръст на отглежданите домашни зайци

Китай ще стане основен пазар за заешко месо през следващите няколко години и в тази страна ще се консумират около 62% (925 000 тона) от общото световно потребление, което е 1,5 милиона тона. Пекин ще бъде следван от Северна Корея (154 000 тона) и Египет (57 000 тона).

Заради растящото търсене на заешко месо по света, очаква се на този пазар да продължи тенденцията на нарастване на потреблението през следващите шест години, според изследователската компания IndexBox.
Прогнозите сочат, че трябва да се очаква индекс на годишен растеж от + 2,3% до 2025 г., в резултат на което обемът на пазара ще достигне 1,8 милиона тона.
По отношение на производството, Китай остава лидер с 932 000 тона, което представлява 63% от световното производство на заешко месо. Северна Корея е на второ място със 154 000 тона, а Испания е на трето място с производство от 57 000 тона и пазарен дял от 3,9%.

Според прогнозите, обемът на световното производство на заешко месо вероятно ще покаже стабилен растеж в близко бъдеще.

В България също е регистриран ръст в броя на отглежданите зайци. По експертна оценка, общият брой на зайците в страната през 2017 г. е 115 хил., което е с 1,5% повече спрямо предходната година, става ясно от Аграрния доклад за 2018 година. Броят на зайкини-те-майки се оценява на около 54 хиляди.Въпреки добрите природно-климатични условия и наличието на традиции в отглеждането, развитието на зайцевъдството е слабо застъпено в страна-та, поради наличието на редица трудности, като:

• Недобра професионална подготовка на зайцевъдите;

• Остаряло оборудване;

• Високи производствени разходи, които често надвишават изкупните цени;

• Липса на стабилни стратегически експортни пазари и партньори;

• Силна зависимост на износа на заешко месо от конюнктурата на външните пазари;

• Липса на директни субсидии за фермерите-зайцевъди;

• Недостатъчно развит научен потенциал за осигуряване на сектора;

• Недостатъчен маркетинг и мениджмънт на българския пазар.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама