Стокообменът между България и Китай надхвърля рекордните 1.7 млрд. долара за 2012 г.

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

Двустранният стокообмен между България и Китай е надхвърлил рекордните 1 млрд. и 700 млн. щатски долара за 2012 г. Това каза Нели Нанова, ръководител на Службата по търговско-икономически въпроси на посолството на България в Пекин, в коментар за засилването на търговско-икономическите отношения между двете страни, цитирана от ИА Фокус.

Според Нанова износът на България за Китай е нараснал с 80%, което показва, че все повече се ориентираме към износ на стоки за Китай. Тя обясни, че промяната на търговските взаимоотношения между България и Китай е видима не само на високо равнище, но се забелязва и от обикновените граждани. „Промяната е изключително положителна и тя се дължи на няколко особености, първата от които е, че Китайското правителство през изминалите години въведе програма за балансиране на износа и вноса като залага преди всичко на вноса на стоки в Китай“. По думите й засилването на двустранните икономически отношения се дължи и на това, че китайското правителство насърчава вътрешното потребление. Освен това в Китай през последните години се обособява стабилна средна класа, като постоянно се повишава и стандарта на живот на китайското население. Оттам идва и засиленото търсене на чуждестранни стоки на вътрешния китайски пазар. „Всички тези фактори обуславят зачестилите посещения на български делегации в Китай“, добави Нели Нанова.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама