Земеделското министерство на Русия е започнало да разработва стратегия за насърчаване на продукти със защитени географски наименования, посочва агро министърът на страната Александър Ткачев. По думите му страната е силно заинтересувана от производството на такава продукция, според Ткачев реализацията й ще позволи да се увеличи експорта на продукти със защитени географски наименования до 27 млрд. рубли към 2025 г., съобщава agroinfo.com.
Министърът посочва, че има достатъчно количество широко известни и широко използвани популярни марки, които са асоциирани с определени географски названия. Към тях се отнасят продукти като мед от Башкирия, вино от Цимлянск, масло от Вологодска област и др. По думите на Ткачев тези продукти все още са малко известни извън страната и има широко поле за популяризирането им.
Днес насърчаването на хранителни марки е световна тенденция и на база на желанието на хората да се хранят с качествени храни със защитени геог,афски указания се е развил цял подотрасъл в туризма.
Ткачев казва, че тези продукти по правило се реализират зад граница лесно, а туристите с охота ги купуват, въпреки че цените им са средно два пъти по-високи, но заради високото качество продуктите имат и добра репутация.
Към момента агро министерството на Русия си сътрудничи с това на туризма за проекта “Гастрономическа карта на Русия”.
Припомняме, че съвместна работа на МЗХГ и Министерството на туризма у нас доведе до проектно предложение на 12 винено-кулинарни дестинации в България, чиято цел е да промотират кулинарното, културното и виненото богатство на страната ни. Вижте повече:
Инициатива популяризира храните, вината и културата на 12 наши дестинации
Подробна информация за защитените продукти на страната ни, за продуктите с потенциал за защита и за ролята на защитата – четете в новия брой на сп. “Агрозона”.