Robobank: Всички в млечната верига са “изцедени”

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
1 Минути

Анализ на холандската Robobank на развитието на пазарите на млечни продукти през 2023 г. отчита, че всички в млечната верига – производители, преработватели и потребители са „изцедени“.

Спадът на изкупните цени притисна фермите, предвид високите цени на входящите ресурси, водейки до намаление на кравите. В същото време преработвателите бяха принудени да направят намаления на скъпата продукция, а потребителите притиснати от инфлацията да търсят стойност.

Очакванията за първото тримесечие са Китай да е внесъл по-малко млечни продукти сравнено с 2022 г, но през второто тримесечие тенденцията вероятно ще се обърне. Глобалното търсене на млечни продукти остава силно.

Според проучване на британската организация AHDB потребителите избират по-евтини търговски марки прясно мляко, за да се справят с инфлационния натиск.

Само 27% от потребителите са решили да ограничат консумацията на млечни продукти поради по-високите цени.

Собствените марки млечни продукти на супермаркетите отбелязват ръст от 25% за 2022 г, докато тези на преработвателите намаляват с 15%.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама