Разширяват обхвата на груповата ушна марка при свинете

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Възможни ще бъдат промени и в размера на индивидуалните идентификационни средства

Груповата ушна марка ще може да служи за идентификация и на свине от стопанства с 11 бр и повече свине-майки, които трябва да стигнат до кланица, но се налага да преминат през последващ технологично свързан обект, е една от промените в Наредба № 61 от 2006 г. за условията и реда за официална идентификация на животните, за които не са предвидени изисквания в Регламент на Европейския съюз. Според документа промените се налагат тъй като при нужда от епизоотично изследване животните трябва да бъдат индивидуално идентифицирани. Промените налагат още промени и в Наредба № 6 от 2013 г. за изискванията към средствата за официална идентификация на животните и използването им, условията, реда и контрола по събиране, въвеждане, поддържане и използване на информацията в Интегрираната информационна система на Българската агенция по безопасност на храните (обн., ДВ, бр. 90 от 2013 г.) относно уеднаквяване на терминологията и прецизиране на изискванията към електронните комплекти идентификатори за едри и дребни преживни животни. Съгласно сега действащата редакция, средствата за индивидуална и групова идентификация на свине трябва да отговарят на определени минимални и максимални размери. Определянето само на минимални размери би позволило да бъдат използвани и по-големи ушни марки, предлагани например при дребни преживни животни, което би позволило по-добро унифициране на предлаганите на пазара средства за идентификация и в случай на доставка на по-големи партиди от страна на производители или търговци на средства за идентификация – прогнозно намаляване на тяхната стойност. В случаите на идентификация на прасета в по-кратък срок след тяхното раждане по преценка на стопанина могат да бъдат използвани по-малки идентификатори, предвид съразмерност с ушите на приплодите и спазване на изискванията за хуманно отношение към тях.

Промените в Наредба 61 се обсъждат обществено до 8 февруари 2021 г.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама