Световни компании за производство на хранителни продукти и напитки са дали обещание, че до 2025 г. да намалят наполовина количеството на изхвърлената изостанала храна, съобщава “Дневник” като се позовава на “Ройтерс”.
Целта е да се предотврати въвеждането на правителствени регулации, провокирани от притеснения за природните, икономически и социални вреди, до които неефективното използване на храна може да доведе.
Решението на производителите е обявил на среща в Ню Йорк базираният в Париж Форум за потребителските стоки (CGF). Форумът има мрежа с включени около 400 търговци, производители и други участници на пазара от общо 70 страни с комбинирани продажби от 2.5 трилиона евро.
CGF обясни, че работи върху определянето на 2016 г. за изходно ниво и създаването на механизми за неговото наблюдение, сведения за което ще бъдат докладвани публично. Системата цели да намали загубата на храна в производствения процес и транспортирането й до магазини, както и да увеличи ползата от непродадените хранителни продукти.
“Трагично е, че около 2 милиона тона храна, произведена в различни части на света, е загубена или изхвърлена, без изобщо да достигне до нечия чиния”, казва Пол Полман, главният изпълнителен директор на Unilever, чиито продукти варират от сладоледите Magnum до козметиката Dove. По думите му във времена на нарастваща хранителна несигурност и климатични промени, не можем да си позволим това да продължи.