Пазарът на алтернативни протеини, включително месо, яйца, млечни продукти и морски дарове, ще достигне стойност от 290 милиона долара до 2035 година.
Това се доказва от данни от ново проучване на Boston Consulting Group и Blue Horizon Corporation. Очаква се алтернативните протеини да представляват 11% от пазара до 2035 г. Ако е възможно да се оптимизират технологичните иновации и законодателното регулиране, тази цифра може да достигне 22%.
Също така по това време може да се постигне паритет на цените с конвенционалните месни продукти. Анализаторите очакват соята, грахът и други растителни протеини да достигнат изравняване с цените на оригиналните продукти до 2023 г. До 2032 г. протеините на животински клетки могат да бъдат икономически сравними с конвенционалните меса.
Откакто Impossible Foods представи първия си алтернативен бургер през 2016 г., алтернативният протеинов сегмент измина дълъг път. Непрекъснато разширяващ се списък с марки навлиза на пазара, ресторантите добавят още опции в менюто, а инвеститорите наливат милиарди долари в сектора.
Един от основните въпроси около алтернативните протеини е дали сегментът ще може да се конкурира с обикновеното месо. Особено като се има предвид, че световният пазар на месо се оценява на около 1,2 трилиона долара.
COVID-19 насочи вниманието на потребителите към начина на производство на месо и необходимостта от хуманно отношение към животните. Освен това пандемията е добавила масло към алтернативния протеинов огън. Според данните на Nielsen продажбите на месни продукти на растителна основа са нараснали рязко, надхвърляйки продажбите на конвенционални месни продукти.
Институтът за добра храна установи също, че хранителните магазини са продали с 231% повече храни на растителна основа през март 2020 г. спрямо предходната година.